HTML

Kérdezzünk bátran! A nem tudással nincs gond, ha merünk tenni ellene.

10% rezsicsökkenés vs. 40% buszjegyáremelés

2012.12.25. 13:43 Steve123

180. Miért van az, hogy egyes témák teljesen elfelejtődnek? A tandíjról mindenki beszél, a rezsicsökkentést is büszkén hirdeti a kormány, de sehol sem hallottam arról, hogy néhány buszjegy ennyire megemelkedik. Hát nincs egyetlen újságíró sem, aki ennek utánajárna?

181. A kormány távolsági kiegészítő jegyet vezetett be, hogy a buszokról a vonatokra terelje az embereket. A 370 forintos Almádi Balatonfüred jegy mellé kell még egy 150 forintos kiegészítő jegy. Ez kb. 40 % emelés. Ekkora emelés és nem sokat hallani róla. Miért?Miért azzal az indokkal emeltek, hogy ez a busz Budapestet érintette? Aki Almádi és Füred között utazik, annak mi köze van ehhez?

182. Miért kell egyáltalán átterelni az utasokat buszokról a vonatokra? Majd, ha a vonatok sűrűn járnak és gyorsak lesznek, akkor majd azzal járok. Értem én, hogy környezetvédelmileg indokolható, de a MÁV egy feneketlen zsák, miért kell azt támogatni? Jusson a Malév sorsára és megleszünk nélküle is.

183. Miért nem lehet megérteni, hogy a vasút nem mindenhol alternatívája a busznak? Sok helyen a vasútállomás a város szélén található.

184. Kihez kerül a kiegészítő jegy ára? A volánhoz vagy az államhoz? Esetleg a MÁV-hoz?

185. Miért az a szisztéma, hogy a kiegészítő jegy csak 150 forinttól kezd el sávosan változni? Ez azt jelenti, hogy aki csak egy várossal akar arrébb menni, annak 50% is többet kell fizetni, aki viszont messzebb megy, annak csak 10% plusz jelent.

186. Megfordult bárkinek is a fejében, hogy a drágítás az egyedi autós közlekedést fogja erősíteni? Pont az lenne a cél, hogy minél olcsóbb legyen a busz és minél többen vegyék igénybe. Az állami dinnye kartell nálam csak egy dolgot ért el, alig vettem dinnyét. 

187. Miért nem kapunk értelmes, hihető magyarázatot az emelésre? Még az elnevezés is annyira erőltetett: "távolsági kiegészítő jegy". Miért kell egyáltalán egy díjat kétfelé bontani? Már azt sem értettem, hogy vasúton helyjegyet is kell venni. Egy szolgáltatást egy díj. Nem túl bonyolult ez.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerdezzbatran.blog.hu/api/trackback/id/tr274978370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bobemara 2013.02.06. 22:16:47

Ha kapnánk értelmes, hihető magyarázatot, az szerintem nem lenne más, mint hogy kell még nekik egy kis sáp.
Fizessen, akinek még van egy kis pénze (akinek több van, az úgyis kocsival megy), miért nem megy gyalog. Pláne Almádi-Füred között igazán nincs óóóriááási távolság, a környék is szép, csak egy kellemes séta, még az egészséget is védenék...
Szerintem feltűnő, hogy pontosan a rövidebb távolságú utazásokat teszik drágábbá, az emberek többsége viszonylag kis utakat tesz meg rendszeresen, azokat viszont gyakran.
Ráadásul muszáj nekik, mert mondjuk Siófokról Miskolcra az ember leginkább látogatóba utazna, viszont Almádi-Füred között dolgozni, orvoshoz, iskolába, vásárolni, stb.

Ehhez hasonló szívatás (ha nem is kizárólagosan anyagilag) az újabb módi, amely szerint 100 km alatt nincs retúrjegy a vonaton. Tegnap a pénztáros 3* megkérdezte tőlem, melyik nap akarok visszajönni, mert nem igazán figyeltem, pontosabban nem őrá, hanem arra, hogy elérjem a vonatot. Aztán leesett a tantusz, hogy a vissza irányú külön bilétához kell neki a dátum.
Ehhez amúgy a jegyekkel való manipulálás megakadályozása a hivatalos magyarázat, viszont tekintve azt, hogy a jegynyomtatás költségei duplázódnak, meg a kiadás is bonyolultabb, lassúbb, hát nem vagyok benne biztos, hogy pénzügyileg megéri.

Bobemara 2013.02.06. 22:27:33

A vasúti külön helyjegy szerintem részben a régi, előre nyomtatott jegyek idejéből maradt fent.
Akkoriban még volt külön személyvonat és gyorsvonat, meg első és második osztály jegy, mindez távolsági sávonként (valószínűleg gyorsvonati nem volt mondjuk 5-10 km-es, de ez mellékles). Még emlékszem, ahogy a nagy ívből letépkedte a pénztáros az 5 km-es jegyeket, ill. a nagyobb távolságúak (kemény kartonlapocskák) stószokban álltak az erre a célra szolgáló tartóban.
Nyilván nem akarták még jobban bonyolítani a helyzetet, hogy a gyorsvonati jegyekből legyen készlet minden kis állomáson a helyjegyes egységárral is. Különben is akkoriban eléggé kevés helyjegyes vonat volt.
Ja és még helyet is kellett volna a kis kartonlapon hagyni a vagon- és ülésszám részére.
Na persze az tényleg eléggé nevetséges, hogy a mai helyben nyomott jegyek esetében is külön van a helyjegy.

Steve123 2013.02.07. 09:27:32

@Bobemara: Azzal semmi bajom, hogy több pénzt akarnak beszedni, ilyen az élet, akkor viszont emeljék az árat egységesen. Ja, hogy ez politikailag nem jól hangzik? Ezt nyeljék le.

Minden intézkedéshez, kellene egy indoklás. Ez most is van, de az igazságot sokszor nem merik beírni, mert akkor nyilvánvaló lenne, hogy rossz eszközt találtak ki a cél elérésére.

Bobemara 2013.02.07. 21:44:02

Dehát VAN indoklás .-))
Csak éppen a gondolkodó ember számára nem elfogadható.

Viszont mennyien is gondolkodnak ebben az országban önállóan?