A szappanoperák egyik jellemzője, hogy senki nem emlékszik, hogy mi volt 10-20 résszel ezelőtt, ezért jöjjön egy-kis visszatekintés.
1. A Quaestor több évtizedes múlttal rendelkező cég volt, aki a 2008-as válságot is átvészelte. Sok városban volt, irodája, nagy pénzügyi portálon lehetett olvasni a hirdetését, hogy az átlagosnál 2-3%-os nagyobb kamatot kínál, pl. 6% helyett 8.5%-t. Önkormányzatok, sőt minisztérium is tartott ott pénzt. Nem utolsó sorban a cégcsoport, illetve annak tulajdonosa komoly politikai kapcsolatokkal rendelkezett.
2. Jött az összeomlás és hirtelen mindenki a kötvényeseket tette felelősé. Nekik kellett volna körültekintőbbnek lenniük, miért nem jöttek rá arra, amire a hivatalos könyvvizsgálók, a PSZÁF sem jött rá. Utólag már mindenki okos volt, és "nyilvánvaló" volt, hogy csalás az egész.
3. Olyan nagy összegről volt szó, olyan sok befektetőt érintett az ügy (több tízezer), hogy a kormány teljes kártalanítást ígért, csak szűnjenek meg a demonstrációk, szálljon re a média a témáról. Ez egy kimondatlan megállapodás volt, hogy mindenki pénzéhez jut, de akkor ne keressék az eltűnt pénzt, főleg azt ne, hogy mik voltak a politikai kapcsolatok.
4. Aztán mindenki megnyugodott. Az újságok elkezdtek másra figyelni. A kúria egyik döntését a kormány arra használta fel, hogy alaposan lecsökkentse kártérítéseket. Máshogy is lehetett volna kezelni a kúria kifogását, de a kormány mosta kezeit. Az egyes embereket máshogy érintette a változás, de egy konkrét példában 2,5m-al (33%) csökkent a kártalanítás. Az átlagember abban a hiszemben van, hogy a Quaestorosokat kártalanították, de akinek 2,5 millió forintja veszett oda, az nagyon csalódott.
5. A hab a tortán, hogy még a levonandó hozamokat sem tudták helyesen kiszámolni. Közgazdaságban elsős anyag, hogy a hozam és a kamat nem mindig egyezik meg. Erre a legjobb példa a kötvény, amit nem kibocsátáskor vesznek meg, hanem nem sokkal lejárat előtt, pl QFH-t. A hozam a tényleges nyereség egy ügyleten, a visszakapott pénz - a befektett pénz, ezt kellett volna levonni. A számoláskor a kamatot vonták le, ami ilyen esetekben sokkal több lehetett, mint a hozam. Az előbbi példában 400 ezer forint múlott ezen a hibán. Telefonon és írásban lehetett reklamálni. Sokszori telefonálás eredménye, hogy az ügyintézők nem tudnak konkrét ügyben kezdeni semmit, csak azért vannak ott, hogy elmondják, levelet kell írni. Többszöri levélírás hatása, hogy konkrét ügyben nem tudnak mit kezdeni, adtak másik címet, onnan pedig nem volt válasz.