Most olvasom, hogy változik a tömegközlekedés ára szeptembertől. A vonat olcsóbb lesz, mint a busz.
25. Miért cél, hogy a vonat olcsóbb legyen, mint a busz? Ez, miért jobb az államnak?
Én már leszoktam a vonatról. A vonatmegálló Veszprémben a városon kívül van, vagyis még egy helyi járat jegy is kéne. Pest felé ütemes a buszmenetrend, eszembe se jut, hogy mással menjek. Ezen nem fog változtatni, hogy ezután többet kell fizetni. Ha a vonat 200-al robogna, tágas, kényelmes lenne, gyakran járna, akkor még többet is fizetnék a vonatért.
26. A MÁV állami cég. És a volán társaságok? Ha a volán is állami, akkor mire megy ki az egész?
27. Ha már átalakítás van, akkor nem lenne ideje megszüntetni a pótjegy intézményét? Elég buta dolog, hogy valahova két jegyet kell venni. Ez olyan, mintha a boltban fizetni kellene az áruért és a kiszolgálásért külön kasszánnál.
28. Még mindig sávosan képzelik el az árakat. Miért ne lehetne 12.23 km-es jegyet venni?
29. Ördögtől való gondolat megszüntetni a teljes MÁV-t. Ez egy feneketlen lyuk, amibe örökké szórják a pénzt. Bizonyára vannak gazdasági érvek mellette is. Mik ezek?
30. Sokan azt mondják, hogy a vasút azért nem nyereséges, mert a vasúti pályaépítés, karbantartás hatalmas összeg, amit a közutaknál nem kell megfizetni. Igaz ez az érv? Ez valahol nem kóser. Az utakért is kell fizetni adó formájában. Nem lehet, ugyanezt tenni a MÁV-nál is. Külföldön ez hogyan működik?