180. Miért van az, hogy egyes témák teljesen elfelejtődnek? A tandíjról mindenki beszél, a rezsicsökkentést is büszkén hirdeti a kormány, de sehol sem hallottam arról, hogy néhány buszjegy ennyire megemelkedik. Hát nincs egyetlen újságíró sem, aki ennek utánajárna?
181. A kormány távolsági kiegészítő jegyet vezetett be, hogy a buszokról a vonatokra terelje az embereket. A 370 forintos Almádi Balatonfüred jegy mellé kell még egy 150 forintos kiegészítő jegy. Ez kb. 40 % emelés. Ekkora emelés és nem sokat hallani róla. Miért?Miért azzal az indokkal emeltek, hogy ez a busz Budapestet érintette? Aki Almádi és Füred között utazik, annak mi köze van ehhez?
182. Miért kell egyáltalán átterelni az utasokat buszokról a vonatokra? Majd, ha a vonatok sűrűn járnak és gyorsak lesznek, akkor majd azzal járok. Értem én, hogy környezetvédelmileg indokolható, de a MÁV egy feneketlen zsák, miért kell azt támogatni? Jusson a Malév sorsára és megleszünk nélküle is.
183. Miért nem lehet megérteni, hogy a vasút nem mindenhol alternatívája a busznak? Sok helyen a vasútállomás a város szélén található.
184. Kihez kerül a kiegészítő jegy ára? A volánhoz vagy az államhoz? Esetleg a MÁV-hoz?
185. Miért az a szisztéma, hogy a kiegészítő jegy csak 150 forinttól kezd el sávosan változni? Ez azt jelenti, hogy aki csak egy várossal akar arrébb menni, annak 50% is többet kell fizetni, aki viszont messzebb megy, annak csak 10% plusz jelent.
186. Megfordult bárkinek is a fejében, hogy a drágítás az egyedi autós közlekedést fogja erősíteni? Pont az lenne a cél, hogy minél olcsóbb legyen a busz és minél többen vegyék igénybe. Az állami dinnye kartell nálam csak egy dolgot ért el, alig vettem dinnyét.
187. Miért nem kapunk értelmes, hihető magyarázatot az emelésre? Még az elnevezés is annyira erőltetett: "távolsági kiegészítő jegy". Miért kell egyáltalán egy díjat kétfelé bontani? Már azt sem értettem, hogy vasúton helyjegyet is kell venni. Egy szolgáltatást egy díj. Nem túl bonyolult ez.