Titeket mi idegesít legjobban a mozi filmeken? Az én listám a következő.
1. A filmet azzal akarják eladni, hogy ez és az a sztár játszik benne. Kérdezem én Sandra Bullock színészi játéka mennyivel kiemelkedőbb, mint egy színházi színészé? Szerintem semmivel. A színészek általában nagyon jó szakemberek, a köztük lévő különbségek picik, ahhoz képest, hogy milyen a film egyébként. Egy rossz filmben a legjobb színész is elveszik. Van egy elméletem, ami eddig általában igaz volt. Ha egy film úgy kezdődik, hogy a szereplők neveit írják ki hatalmas betűkkel, akkor kicsit kétkedek, de ettől a film még lehet jó. Viszont, ha a film úgy kezdődik, hogy "xy studio proudly presnets" aztán jön a cím, akkor az a film nagy valószínűséggel lesz jó. Ilyenkor a film végén írják ki, hogy szereplők ábc sorrendben, vagy a megjelenés sorrendjében.
2. A filmet a számítógépes effektekkel akarják eladni. Azt hiszik, hogy a film csak akkor hiteles, ha minden trükk teljesen életszerű. Abba nem gondolnak bele, hogy 5-10-15 éve is születtek nagyon jó filmek, pedig az akkori technika messze volt a mostanitól. A film egésze számít nem kizárólag a látvány.
3. A filmkészítők olyan maradiak, hogy hozzájuk képest az amishok liberális bagázs. Ritkán mernek újba fogni. A gyávaság születik a Batman-ből, Pókemberből rengeteg rész. Amikor már kifogytak a témák, akkor jön a Reboot. Kezdik újból a filmet az első résszel. A sci-fi filmeknél nagyobb a vállalkozási kedv, de egyébként 0. Inkább készül film Hófehérkéről meg Piroskáról, mint hogy egy fantasy film megszülessen. A film készítők még mindig nem értik a különbséget a mese és a fantasy között. Van esély arra, hogy egy Warhammer 40k, egy Battletech vagy egy normális D&D film elkészüljön? Kevés.
4. A filmekben a történet túl sokszor epikus. Mindig a földet, a világot mentik meg. Az összeesküvés mindig elér a legmagasabb körökig, a fenyegetés mindig kolosszális. Kell ez is, mert ezért film a film, de 5 folytatás után már nehezen hihető, hogy megint megjelent egy úgy veszély és megint pont hajszán híján mentik meg az emberiséget. Miért ne lehetne egy film kisebb léptékű? Például a következő Terminator rész a változatosság kedvéért ne arról szóljon, hogy megint kitaláltak egy még újabb típust, hanem a robotok és az emberek egyszerűen harcolnak egy városért. Nem egy egész kontinensért, csak egy városért.
5. A rendező kevesebbet tud egy adott világról, mint egy rajongó. Ha egyetlen rajongó megnézte volna a Star Wars Episode 1-t vetítés előtt, akkor azonnal vágta volna ki Jar-jar-t, meg a midikloriánokat a filmből.
6. Nem bírják kordában tartani a csavarokat. Mint mindent, ezeket is mértékkel szabadna csak használni. A változatosság kedvéért érdekes lenne látni egy filmet, aminek a végén nem derül ki, hogy nem is ő a gonosz, mégse hallt meg, stb., hanem csak vége van a filmnek.
7. Végül a legidegesítőbb. Nagyon sok film ultra vicces akar lenni. Egyik poén, a másik után, mintha ez lenne az üdvösséghez vezető út.
Nálatok mi vágja ki a biztosítékot?