A Volkswagen átverte az embereket, átverte a hatóságokat ez csúnya dolog. Érzékelte, hogy mikor van tesztpadon az autó és ekkor környezetbarát módon (de kisebb teljesítménnyel üzemelt), közúton viszont dübörögtek a lóerők (és a szennyeződés is).
Valaki már kérdezze meg, hogy kizárólag az autónkénti szennyezés számít, amikor a környezetünket, egészségünket akarjuk megvédeni? A teljes szennyezés, vagyis az autószám * az egyenkénti kibocsátás, nem? (Tudom, nem minden autó ugyanannyira szennyez.) Nem lenne logikus azt mondani, hogy x db autónál nem lehet több egy országban, vagy y-nál több nem üzemelhet ugyanazon a területen és időben, mert akkor a teljes kibocsátás már túl nagy lenne? Egyszerű egyre szigorúbb előírásokat előírni a gyártóknak, sokkal kényesebb azt mondani, hogy ma nem használhatod az autódat.
A hatóság számára tanulság, hogy az ellenőrzés olyan, mint egy vizsga. Ha mindig ugyanazok a kérdések, akkor könnyű kijátszani.
Azt is ki kell mondanunk, hogy egy kibocsátási limit lehet túl szigorú. A technika lehetővé teszi, hogy kisebb és kisebb legyen a kibocsátás, de ehhez egyre bonyolultabb eljárások kellenek, így az élettartam csökken. Az autó előállítása nagyon megterheli a környezetet!