HTML

Kérdezzünk bátran! A nem tudással nincs gond, ha merünk tenni ellene.

Ingyen készpénzfelvételt, ingyen sört!

2013.09.10. 15:00 Steve123

Rogán szerint legyen havonta két készpénzfelvétel ingyenes, hiszen az egész ország ezt akarja. Mi legyen még ingyen? Hetente 2 korsó sör, napi 2 dl tej, heti két kiló kenyér, napi két perc ingyen telefon, esetleg havi két numera? Az utolsótól eltekintve a többinek van annyi alapja, mint a havi két készpénzfelvételnek. Mindenki örülne neki, és ezek alapvető dolgok. Mutassanak nekem egy embert, aki szerint nem jó az iskola tej program! A kérdés, hogy ki fizessen érte? A kártya használatáért a bankok, a sörért a kocsmáros, a tejért a boltos, stb? Persze ha következesek vagyunk, akkor belátjuk, hogy a bank azt mondja majd az ügyintézőnek, a kocsma tulajdonos a pultosnak, és úgy általában azt mondják minden alkalmazottnak, hogy ők meg hetente két napot dolgozzanak ingyen. 

Vannak olyan pártok, akik tényleg ingyen sörrel kampányolnak, de ők magukat sem veszik komolyan. Valakinek mindig fizetni kell a végén! A mostani ötlet kb. 35 milliárd forintba kerül. A bankok kezdhetnek irigykedni a közmű szolgáltatókra, ott csak 10-30% csökkentésről volt szó. 

Minden emberben megvan a kettősség. Szeretünk finomakat enni, de szeretnénk jó formában is lenni. Egy felelős szülő a sportra ösztönzi a gyerekét, az a szülő aki gyorsan akar egy jó pontot szerezni, inkább vesz valami édességet. Az ingyenes készpénzfelvétel, az utóbbi viselkedésre hasonlít.

UI: Ha már mindenképpen valami ajándékot akarnak adni, akkor legyen kötelező minden boltban a kártyaolvasó és a kártyahasználat legyen ingyenes. Remélem érdekük a politikusoknak, hogy fehéredjen a gazdaság.

403 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerdezzbatran.blog.hu/api/trackback/id/tr835505963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puffancs 2013.09.11. 15:40:36

@tobeor: nem, ingyen nem adjak, de egy ora munkaert itt atlagosan 3x tobb benzint tudsz venni, mint egy ora munkaert atlagberen Magyarorszagon, vagyis durvan 3x olcsobb.
es ez ervenyes a ruhakra (nem beszelve a valasztekrol es a minosegrol), elelmiszerre, elektronikai eszkozokre es sokminden masra.

nyilvan a szolgaltatasok ennek megfeleloen 3x dragabbak, de ez mas eletminoseg. mas szinten mondod, hogy draga, mint magyarorszagon.

egy biztos. amig a magyar ilyen hulye, hogy vezetik, mint a birkat, hogy megveszi a szart aranyaron, addig a helyzet nem fog valtozni.

eßemfaßom meg áll 2013.09.11. 15:40:37

@tobeor: "marketing-célból az alapokat ingyen adja,"

Ugye te is tudod, hogy a bank az igazából nem úgy működik, hogy beviszed a pnzedet amit a havidijért tárolnak neked egy dobozban és ha kéred visszadják, hanem a berakott pénzt a hitelnek nevezett konstrukciban ugynevezett kamat (és egyéb költségek) felszámolásával odaadják másoknak. Ebből úgynevezett bevételük származik. Nem kevés, hanem sok, ebből pl lehet fizetni az alap pénzkezelés költségeit, és mindjárt létezhetnek a varázslatos INGYENES szolgáltatások.

Szevasztok 2013.09.11. 15:41:00

@lavór: "És mondd, te már megmentett devizahiteles vagy? "

Ez olyan fideszes: a témához nincs érvem, ezért terelek...

eßemfaßom meg áll 2013.09.11. 15:41:37

@tobeor: az itteni manyup ugyanazon az állami rendszeren alapult állampapírokba fektetve állami garanciával. Ha az állami omlik, akkor az a virtuális magán is omlik.

puffancs 2013.09.11. 15:42:34

@orient: egy kozonseges current account megnyitasahoz (es nem fenntartasahoz) kb 500 fontos havi depositot kell vallalnod. nem tortenik viszont semmi, ha nem fizetsz be semmit. azert kernek munkaltatoi igazolast bankszamlanyitashoz.
de ha elveszted a munkad, es nem erkezik semmi befizetes sem szuntetik vagy teszik fizetosse a szolgaltatast.

lavór 2013.09.11. 15:44:26

@Szevasztok:

Megint félrebeszélsz, te jöttél itt nekem a panelprolizással, nem? Mondom, ezt most elszúrtad. Ne is erőlködj! Nem tudod megmagyarázni, amit nem lehet.

prolee 2013.09.11. 15:45:42

@tobeor: Valójában teljesen mindegy, hogy piacgazdaság, vagy kommunizmus, mindig az emberi tényezőn múlik minden. A mormonoknál - USA kellős közepén - kommunizmus van.
A piacgazdaság ugyanúgy összefonódik a politikával és ugyanúgy betesz a konkurrenciának, mint ahogyan a kommunista tervgazdálkodás összefolyt a politikával és kicsinálta az ellenfeleket.
A piacgazdaság csak éjjeliőr állam mellett működik.
Ne, most ha szétnézel az EU-ban, annak tagállami és központi szerveinek tömkelegében, a vízfej államapparátusokban, akkor láthatod, hogy az éjjeliőr állam olyan kurva messze van ettől, mint Makó Jeruzsálemtől.

Sőt, az államszervezés önálló üzletággá nőtte ki magát, ami nagyon káros és nem lehet tudni, hogy hova vezet, de hogy a szent piac önszabályozó jellege ilyen körülmények között nem működik, az egészen biztos.
Még akkor sem, ha a Patásördög helyett Szent Bokros Lajos lesz a miniszterelnök.

tobeor 2013.09.11. 15:46:40

@eßemfaßom meg áll: És ugye tudod, hogy egy bank létrehozásának, fenntartásának vannak költségei? Hogy a hitelezésnek is vannak költségei, sőt kockázata is, mert a hitelek egy része bebukik (lásd devizahitelesek) és soha nem kapja vissza a hitelt a bank?

tobeor 2013.09.11. 15:49:50

@eßemfaßom meg áll: Csak a felét kellett állampapírba fektetni. Ha az állam omlik, minden magyar vállalkozás omlik ami forintban számol, mert akkor a forint is omlik, akár manyup akár más.

Döbbenetes, hogy ti, kommunisták az átláthatatlan, korrupt, az összes befizetést azonnal felélő, populista politikusok választási osztogatásának és így közvetve az államadósság növelésének is forrást jelentő kommunista nyugdíjrendszert véditek az átlátható, egyéni számlákat használó, versengő, a tőkét nem felélő, sőt kamatokkal hizlaló, fenntartható nyugdíjrendszer helyett.

áasdklfjáasn 2013.09.11. 15:50:15

@Jenyei:
Miért lenne jó neked, ha 300 évet élnél, és ebből 220-at úgy, hogy minden ízületed fáj, alig bírsz mozogni, és hugyozni is csak az ágyba tudsz, a faszodat meg toronydatuval se lehet már felállítani?

Azt ugye nem ígérték sehol, hogy az örök életben (vagy akár a 300 évben) végig 30 éves maradsz.
Mert értelme csak úgy lenne.

Szevasztok 2013.09.11. 15:51:13

@prolee: "Valójában teljesen mindegy, hogy piacgazdaság, vagy kommunizmus, mindig az emberi tényezőn múlik minden. "

Működő kommunizmus nem létezik, létező kommunizmus nem működik.

Szóval ha egy piacgazdaságban a politikai vezetés a kommunizmus felé kacsintgat, akkor jó ha idejében megszólalnak a riasztók a fejekben!

prolee 2013.09.11. 15:51:43

@tobeor: Ma szinte senki, mert az Állam/manyup mindegy/ szinte minden lét lenyúl arra hivatkozással, hogy majd ad nyugdíjat.
Aztán majd nem ad nyugdíjat, mert azt mondja, hogy akkor, fiatal koromban, amikor benyúltak a seggembe és kifordítottak, akkor az elődeik rosszul csinálták a dolgokat és ők ugye arról már nem tehetnek, tehát értsem meg, hogy járni jár, de nem jut.

Nekem mindegy, hogy az állam tapsolja el, vagy a magyup megy tönkre, lényeg az, hogy arra a pénzre, ami nem nálam van, mert azt kötelező valahova befizetnem, ne, arra hideg vizet ihatok. Már csak azért is, mert már a szüleim befizetéseit is eltapsolták és az én befizetéseimből a folyó kifizetéseket teljesítik, nem pedig nekem rakosgatják félre gondosan a pénzt.

orient 2013.09.11. 15:53:15

@puffancs: akkor szemezgesd ezt :)

www.nordea.fi/Personal%2bcustomers/Everyday%2bfinances/Accounts%2band%2bpayments/Payment%2bservice/1012484.html

Ehhez képest magyar számlám egy álom. Utálom ezt a kint minden olcsóbb dumát. Nem a 1-3, 10 eurón
van a hangsúly bankolásnál, hanem hogy mekkora bérből kell kifizetni. Addig amíg itt állami árszabályozás van mint Kádár alatt addig várhatjuk itt a nyugati béreket, talán majd 200 év múlva elhiszi egy befektető hogy nincs veszélyben az itteni befektetése, addig meg mehetünk dolgozni a magyar kizsákmányoló cégekhez akik nem tudnak majd fejlődni, mert infrastruktúra egyre jobban lerohad majd, mert a gaz multi nem fogja fejleszteni ott ahol nem termelhet profitot csak non-profit működést engednek neki. Magyarul marad a versengés a rezsicsökkentésen, banki felvételen ami pár ezer forintot jelent havonta, ahelyett, hogy a gazdaság menne rendesen és a bérek növekedésével ezek teljesen jelentéktelenné válnának. Mondjuk ez csak olyan helyen lehettséges ahol az emberek dolgozni akarnak és nem a saját nyomorukat a szabadkőművesekre, imperialista összeesküvésre szeretnék fogni vagy egy közel keleti népre/ országra amit 1945 ben hoztak létre, és semmi köze a magyarországi helyzethez. Na ameddig ezekben látják a megoldást és felemelkedést addig itt valóban a havi 300 FT-os készpénzfelvétel lehet választási propaganda.

eßemfaßom meg áll 2013.09.11. 15:53:47

@tobeor: És? Azért nem 1% a kamat és azért kell 3x fedezet a hitelfelvevőnek. De mi köze ennek ahhoz, hogy a betétesnek azért is fizetnie kell, hogy bank begyüjthesse töle azt a pénzt amiből a bank csinál pénzt?

prolee 2013.09.11. 15:53:49

@Szevasztok: Mindig a kommunizmus felé kacsingatnak, mert szegény országban csak azzal lehet választást nyerni, hogy elvesszük a gazdagoktól és nektek adjuk, csak szavazzatok ránk.
Ebben az országban Horthy volt az utolsó, aki nem volt kommunista.

tobeor 2013.09.11. 15:55:24

@prolee: Drága barátom, a mormonok az USA terültén vannak, nem hoztak létre új államot az USA-n belül, nincs náluk kommunizmus.
Te nem vagy képes megkülönböztetni egy kapitalista piacgazdaság területén létrehozott csoport belső magángazdálkodását - akiknek nincsenek állami kiadásaik és kötelezettségeik a honvédelemtől a szociális rendszeren az oktatásig és az infrastuktúra-építésig, stb - egy nemzetgazdaságtól.

Sajnálom, de ez így komolytalan, erre nincs időm....

Patreides · patreides.blog.hu 2013.09.11. 15:57:18

"...és úgy általában azt mondják minden alkalmazottnak, hogy ők meg hetente két napot dolgozzanak ingyen."

Ezt nyilván abszurd humornak szántad, de a helyzet az, hogy a tanároknál ezt gyakorlatilag pont így, éppen most valósították meg.
És propagandailag, a szokásos legpofátlanabb módon elnevezték fizetésemelésnek.

tobeor 2013.09.11. 15:57:18

@prolee: A manyupok nyereségesek, sikeresek voltak. Az, hogy te a saját alaptalan és légből kapott feltételezéseid tények veszed, és ezekre hivatkozol, meg ezekből indulsz ki, egy vicc.

eßemfaßom meg áll 2013.09.11. 15:57:40

@tobeor: döbbenetes, hogy abban a hitben élsz, hogy az ellenvéleményen levő permanens lekommunistázása/lenácizása (pillanatnyi témától függöen) értelmes vitának számít.

puffancs 2013.09.11. 15:58:29

@orient: egyelore ez teljesen jelentektelen. mert az arak nyugatira nottek, mig a berek a beka segge alatt vannak, mar aki talal munkat. ugyhogy ez a legkisebb problema, amin vitatkozni kene, hogy legyen-e ketto keszpenzfelveteli lehetoseg vagy se. nekem az a normalis, ha a bank ingyen adja a szolgaltatasat, neked az, ha nem. nyilvan ha otthon elnek, nekem is termeszetes lenne, hogy fizetek azert, ami elvileg ingyenes kellene hog ylegyen.

Patreides · patreides.blog.hu 2013.09.11. 15:59:22

@prolee: De, csak ő rasszista kommunista volt. Csak a zsidó gazdagoktól vett el.

tobeor 2013.09.11. 15:59:31

@eßemfaßom meg áll: Mert a bank nem csinál abból semmi pénzt, hogy Józsi bának átutalják a pénzt 31-én reggel, és ő még aznap délben felveszi az egészet, hogy tudjon venni ennivalót, meg fizetni a rezsit hogy ne kapcsolják le az áramot. Ezért.

tobeor 2013.09.11. 16:00:50

@eßemfaßom meg áll: Okot adtál rá, most meg fel vagy háborodva. Talán magadban keresd a hibát, nem kéne a komcsi módszereket pártolni. Persze neked testszenek a komcsi módszerek, csak az nem ha ezt a szemedbe mondják. Dedós szint.

tobeor 2013.09.11. 16:02:06

@eßemfaßom meg áll: Ja, és nem náciztam le senkit.

döbbenetes, hogy abban a hitben élsz, hogy az ellenvéleményen levő permanens megvádolása nácizással értelmes vitának számít.

magyar bucó 2013.09.11. 16:02:19

Ha lehetne, készpénzben kérném a fizetésem.
Tele van a tököm a bankokkal, nevetséges kamatot fizetnek, de rendkívül leleményesen tudnak minden szarért pénzt levonni. Még a fingási díjat nem vezették be, de jövőre már biztosan olyan is lesz.

prolee 2013.09.11. 16:05:46

@Patreides: Hát ez kissé zavaros. Akkor épp olyan időket éltünk, hogy a zsidóktól mindenki csak elvenni akart.
Csak vannak, akik azóta már kimosakodtak.

KopaszMercis 2013.09.11. 16:06:12

@magyar bucó:
Menj be a fonokodhoz es csapkodd az asztalt... Legy bator aranytoku baratom ;)

orient 2013.09.11. 16:08:46

@puffancs: Ki mondta, élek? Megnyitottad egyáltalán a linket? Nem magyar bank, hanem kinti, és nem ingyenes. Mellesleg itthon is ingyenes volt amíg nem vezették be a tr. illetéket.

Árak nyugatira nőnek mert az olaj/gáz és sokminden más árát a piac határozza meg és nem az ország. Jelenleg ez a különbség fejlett és fejletlen ország között. Árak hasonlóak, bérek nem. Olaszországban is angol árak vannak vagy még több de alacsonyabb bérek, ezért fejletlenebb UK-nél. Magyarorsrzságon sem várhatjuk hogy valami olcsóbb legyen aminek piaci ára van és itt is annyiért importálják mint UK-ben. Mellesleg UK-ben olcsóbb mert nyilván sok minden szempont miatt olcsóbban kapja Ő is (világhatalom, sokkal nagyobb piac, régi piacgazdaság, már kiforrott verseny...etc) csupa olyan tényező ami itt nincs meg. Szlovákiában sincs meg de ott mondjuk félúton vannak már oda és mondjuk 20 év múlva ott is lesznek. Mondjuk ott már most sem az érdekli az embereket hogy a rezsi hány euro / hó. Mi meg ilyen rezsicsökkentéssel, állami bankszabályozással, piaci verseny durva szabályozásával, magánbefektetések non-profitra való kényszerítésével nemcsak hogy megálltunk ezen az úton hanem szépen visszafordúltunk és megyünk inkább Iránba meg É-Korába, mert ott jobb mint Angliában. Meg keleti testvériség, meg különben is profithajhász imperialisták és szabadkőművesek közé nem megyünk :))) Piaci szabályozás könyörgöm? Kádár megkönyezné ezt a sikert, de nem hiszem erre kéne büszkének lenni.

KopaszMercis 2013.09.11. 16:09:58

@prolee:
Es meg egy valami ehhez, tokeletesen kikeszit a sok baloldali hivatasos rettego, hogy patas orban igy, gonosz viktor ugy...

Mikor veszik mar eszre, hogy a Viktor nagyon is (nem cinikusan mondom) igyekszik. Egyszwruen, ennyire kepes szegenyke. Ez a teljesitmeny a maximum. Egy egyugyu atlagos videki lusta szarhazi... Barmilyen nyirsegi kesdobaloban talaltok egy tucat ilyet. Raadasul kozuluk 6 meg ertelmesebb is lesz, mint a Viktor, hogy kijojjon az atlag.

De ez a mi hibank, a mi tarsadalmunk neveli ki ezeket az alkalmatlan bena debil politikusokat. Nem az UFOk hozzak oket, kommunista csecsen csungo magyar csaladok es templomok altal nevelodnek. Ezt terneli a rendszer: "garbage in - garbage out"

prolee 2013.09.11. 16:10:53

@tobeor: Miből gondolod, hogy alaptalan? Azért, mert ide nem írhatom ki, hogy honnan tudom, hogyan működtek, még nem alaptalan.
Te honnan tudod, hogy alaptalan? Minden egyes manyupnál dolgoztál????? Láttad a befizetések könyvelését, tudod, hogy milyen gyakorlatot folytattak?
Én sem az ING-re gondolok (annál a pénztárnál voltam pénztártag, tényleg nem volt vele gond).

prolee 2013.09.11. 16:13:21

@KopaszMercis: Ebben is egyetértünk. Sőt én attól is kikészülök, hogy látva az együtt/DK/MSZP töketlenkedést, nyilvánvaló, hogy még alternatíva sincs... :(

Ettől pedig tényleg rettegek.

KopaszMercis 2013.09.11. 16:15:58

@prolee:
Amugy ha egy epkezlab ember kiallna, es azt mondana, hogy koszonjuk Viktor, az erofeszitest, de sajnos ez nem jott ossze, siman le tudna valtani a faszba az egesz brigadot.

prolee 2013.09.11. 16:18:30

@KopaszMercis: Ha jól belegondolsz, kormányzáshoz nem értő idióták írják elő, hogy dohányozhatsz-e, mit ehetsz, meddig kell iskolába járnod, meddig kell dolgoznod, hogyan kell gondoskodnod magadról stb.

Miért ne írhatnák elő, hogy ingyenes legyen a kp-felvét?

And37 2013.09.11. 16:19:50

@prolee: amint máshol a bónuszok csökkentése lesz a megszokott, hiányolni fogom a bankok gyakorlatából is. Addig meg inkább bónusz formájában, láthatóan és adózottan vegye ki a pénzét. (Nem tetszik, de nem a bónuszok miatt van/lesz gondban a bankrendszer.)

Frizuravarjú 2013.09.11. 16:26:29

A Jobbik az egyetlen normális, szakértő párt.

A többi csak cionista szekértoló, nemzetét cigányországgá züllesztő hazaáruló.

And37 2013.09.11. 16:36:52

@Frizuravarjú: És Calgonnal a mosógép is tovább ég.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.09.11. 16:39:30

@KopaszMercis: "Nekem volt egy nagyon elonyos megallapodasom a bankommal, amibe egy ilyen dilettans videki szar cigany beleugatott es tessek rabaszas az egesz..."
Jobbikos létedre a zsidó bankárokkal egyezkedsz? Fúj!

buday008 2013.09.11. 16:43:00

@Frizuravarjú: "nemzetét cigányországgá züllesztő hazaáruló."--ez ténykérdés hogy vagy 35 éve biztosan így megy. Viszont a jobbik zsidózásával akkor sem értek egyet mert amég nincs gazdaságod, eltaposnak. Hameg már működik a gazdaságod akkor is felesleges zsidóznod. eygszerűen csak nem foglalkozol, nem fizetsz jóvátételt stb. Ugatni felesleg..

buday008 2013.09.11. 16:44:09

@dr. Kóser Malac: El ne hidd már azért hogy minden retek bankár -zsidó.. de attól még szarra nem jó a legtöbb xd

buday008 2013.09.11. 16:48:35

Valaki írta hogy amég elmentem a melósaim pénzéért meg címleteltem addig sem csináltam értelmeset. Most elmondoma jó embernek igen valóban kb 30 perc volta cégtől a bankig elmenni meg felvenni a lét.Utána még kb 2 óra kicímletelni amit már javarészt a bank elvégzett. Hm és szerinte nem vvolt értelme?? Hát szerintem meg volt--nem volt félreértés hogy mondjuk elküldök egy alkalmazottat és ezt mond ő azt meg a bank.Mert én voltam ott, láttam hogy mindne rendben van és igen értékelték az emberek hogy a főnök személyesen fizet.. Szóval sztem értelmesebb mit valhol baszni az idődet egy kocsmában..

buday008 2013.09.11. 16:53:28

Ja és minden ember anyázik mikor a fizetéséből a drága bank levon.. Sajnálom ez így működik..Nem elég hogy lehúznak lépten nyomon az árfolyamokkal , a szart sem adó kamataikkal, anulla szintűszolgáltatásaikkal még a emgdolgozott pénzemből is levonak... faxomat azt. Az hogy egy munkáltatónak meg költség a bankolás -ez van. belefér---nem kellagyonadóztatni mindne szarral, és akkor vagy anélkül is de jobban kibírja mint egy dolgozó akinek már hónap végén kajára nincs... Nem kell itt az álszent hülye dumát lökni meg magyarázkodni. 23 éve szarra nem jut ez az ország de megmagyarázza mind. csányik emg bankszövetség vezetője stb---most komoylan ezek az emberek mit tdunak felmutatni hasznot amit tettek az országnak?? azon kívúl hogy más pénzén parádéznak meg embereket tesznek ezrével tönkre...mihez értenek ezek máshoz??

buday008 2013.09.11. 16:55:06

focit azt inkább nem írnáma román-magyar után... Imádom ezta sok szakértőt....csak az ak élet soha nem őket igazolja---de a hiba az életben lehet biztosan...

Csak Norris 2013.09.11. 16:55:25

@orient: "Ez netto hazugság. Nekem a külföldi bankszámlám (ny-európa) többszeres költséggel jár mint az itthoni számlám. "

Testver, akkor teged jol atb...-tak, vagy nem megfelelo orszagban vagy. Bocs, ekezetem nincs.
Szal en csak akkor fizetek centet, ha nem huzom le az egyenleget idoben, es kikuldik, vagy ha a havi jovedelmem kevesebb mint 1000 eur.

Silent Bob 2013.09.11. 16:55:37

@tobeor: "Nem azért fizetsz, hanem a szolgáltatásért. A bank nem tehet róla, hogy téged a kormány bankhasználatra kényszerít, ettől még neki ezzel költsége, munkája van."
Testvérem, te mennyire vagy fiatal? KÖLCSÖNADOM a pénzem a banknak, aki kihelyezi jóval magasabb kamatra. Ebből van haszna (többek között). És még pluszban mindenért fizetek, számlavezetés, éves kártyadíj, sms, stb. Cserébe a minimum lenne, hogy saját automatából korlátlanul ingyen (régen volt ilyen) más bank automatájából minimális költségen vehessek fel pénzt.
(érdekes, ha én "vigyázok" a bank pénzére, akkor is én fizetek. :) )

buday008 2013.09.11. 16:58:09

egyébkén tmeg nem kell vergődni kikell meni az országbó azt jó napot bankok...Idehoznék 1 orosz 1 kínai 1 muszlim bankot azt csók a család átvennék az egész magyar piacocskát...nem kell itt sírni senkinek...Mikor embereket tesznek az utcára meghalni akkor sem sírtak...

orient 2013.09.11. 17:04:56

@Desmond77: Nem vagy a testverem szerencsere, ne testverez, kosz. Linkeltem a bank kondicios listat ide kicsit lejjebb. Keress ra es talalj egy ingyenes szamlat ott, koszi. Ez a legjobb bank itt mellesleg(Finnorszag).
A legkiterjettebb, legjobb szolgaltatasokkal. Mellesleg Magyarorszagon is volt egy tucat ingyenes szamla amig nem jott a tranzakcios illetek ugye? Errol is a bankok tehetnek tudom. Devizhitelrol is. Meg a szabadkomuvesek. Es leirtam azt is mar hogy ha rendesen keresek nem az erdekel hogy 1 vagy 10 euro a bankszamla/ho mert apropenz, szimplan szarok ra. De erzem te valahol nagyon nagy kariert csinaltal, nagy kiraly lettel kint es ilyenkor az a meno hogy ahelyett hogy elvezned kint az eletet itt kell alazni a nepet hogy ott milyen kiraly, de otthon mekkora szar minden. Es kint minden feleannyi. Hat elarulom itt minden sokszorosa a magyar araknak, termeszetesen sokkal jobban elek, mert a berek is nagyobbak, de ez netto hazugsag hogy MO-on minden dragabb, es nyugaton minden olcsobb. Na sicc vissza mosogatni.

Szúnyog 2013.09.11. 17:08:53

Primitív, prolis poszt.
1. Miért nem azon háborog a szerző, hogy milyen dolog, kötelező utalni a fizetést, s a dolgozó a saját pénzéhez is csak pénzért jut hozzá?
2. Ingyenes kártyahasználat nincs vásárláskor sem, mert ott a kártyatársaságok tartják a markukat. Vagy ha ők dolgoznak ingyen, az nem olyan, mint amikor a kocsmáros fizeti a sörömet???
3. Lószart kártyaleolvasót mindenhová. Egy csomó esetben a kártyalehúzásért a kereskedő által fizetendő díj eléri az árrés 20-120 %-át.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.11. 17:16:03

@kovi1970: Azt is mondhatták volna, hogy mostantól a bankok semmilyen díjat nem szedhetnek be, de kötelező szolgáltatniuk és adózni utána.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.11. 17:32:00

@Szúnyog: 1. Nem kötelező utalni a fizetést és ez van a Munka Törvénykönyvében: "A munkabér kifizetése - ide nem értve a nem magyarországi székhellyel vagy fiókteleppel rendelkező pénzforgalmi szolgáltatónál vezetett fizetési számlára történő átutalást - a munkavállaló részére költséget nem okozhat."
2. Fizetéskor a kártyát kibocsátó bank kapja a pénzt az elfogadótól a kártyatársaságokon keresztül. A kártyatársaságok a kereskedőktől egy fillért sem kapnak, ők a bankoktól beszedett pénzekből élnek.
3. Igenis kártyaolvasót mindenhová. Szerinted mekkora költsége van annak, hogy az ATM-ekhez kiviszi a pénzt a biztonsági cég és rendszeresen javítják az ATM-eket? Ennél sokkal kevesebb az a díj, amit a kártyás fizetésért elkérnek. Nem véletlenül kér el 1-2 ezer forintot a legtöbb bank az idegen ATM-nél végrehajtott pénzfelvételért.

Csak Norris 2013.09.11. 17:32:48

@orient: Latom butasagert neked sem kell a szomszedba menni. Nezd meg a commerz bankot vagy a deutsche bankot.
Nem alazok senkit. Viszont az aroganciadbol latszik hogy valami favago lehetsz vagy tulhajszolt hentes.
Egyebkent csomo minden otthon olyan draga mint itt vagy dragabb. Azt nem tudom hogy finneknel hogy van, de le is szarom. Azt tudom hogy nyaralni hazajartunk 2010 ota, de mar iden nem tettuk, mert amit a szalason megsporolnank, elcszessuk az utra, a többi meg mind ugyanannyi.
Na tunj vissza sopord ossze a forgacsot.

Szúnyog 2013.09.11. 17:37:42

@Online Távmunkás:
1. Mind a közszférában, mind a nagy cégeknél utalnak. Ez a tény. S bizony a pénzedhez való hozzájutás pénzedbe kerül.
2. Teljesen mindegy, hogy a bank fizet a kártyatársaságnak, vagy fordítva, lényeg, a kártyahasználat pénzbe kerül, tehát a cikkíró hülyeséget írt.
3. Egyszerűen nem érted miről beszélek. Szerinted érdekli azt a bank biztonsági költsége, akinek az 5-10%-os árréséből elvisznek 1,5-2%-ot a kártyahasználat miatt?

wartburg1963 2013.09.11. 18:00:20

@tobeor: Ugyan nem értem, hogyan kanyarodtunk a vasaláshoz, de mivel kellő gyakorlatom van a dologban, hát szívesen! Közben politizálhatnánk is kicsit!
Hmm?
:-))

orient 2013.09.11. 18:00:34

@Desmond77: :))) Most mit viccelsz hentes az egy szep szakma, mi bajod a hentessel?

Tökre elvétetted az egész lényegét a dolognak. Nyilvánvaló ha kint élsz jobban élsz mint az itthoniak akármit is csinálsz, ebben nincs semmi újság. Amit utálok és ami csípte a szemem nálad is , hogy aki kimegy eteti az otthoniakat hogy kint 10x annyit keresek és minden fele annyiba kerül, közben meg 1000 euróért valahol robotol 12 órában. Nem tudom mit csinálsz és igazából nem is érdekel, de nem szeretem a ferdítést, mert így majd valaki kimegy és jól pofáraesik mikor éhenhal az 1000 eurós fizetésből Németországban.

Lehet kint van ingyenes bankszámlád elhiszem, otthon is volt tranz. illeték bevezetéséig. Nálatok sem lenne ha az állam agyonadóztatná a bankokat hidd el.

2. ami nettó hazugság hogy ott minden olcsóbb vagy annyi mint MO-on. Kérem nem a Lindt csokit, meg mosószert kell hasonlítani mert az import otthon és nyilván egy árban lesz. A napi megélhetési költségek viszont otthon jóval alacsonyabbak. 6000 FT-ból (20 euro) bevásárolok egy hétre egy átlag boltban felvágottat,sajtot, kenyeret,zöldséget, gyümölcsöt és egyéb élelmiszereket. Ez a valóság. Finnországban ugyan ez jóval drágább (természetesen fizetéshez képest így sem sok). Mivel sokat kell járjak más országokba (UK és Németország is rendszeresen) betérek vásárolni és biza köze sincs mondjuk 1KG paradicsom ára az otthoni áraknak. Otthon olcsóbb (nem fizetéshez képest hanem 1:1 összehasonlításba). Megint persze neked nyilván rendben van mert kinti bérhez ok, csak ne ferdíts, hogy olcsobb kint mert nem az. 6000Ft / 20 eurobol Németországban nem csinálsz nagybevásárlást azért ismerjük el, de Finno-ban sem. Nyilván áram és energiaárak hasonlóak mert annak világpiaci ára van és nem szociális alapjon kapja senki a földgázt. Albérlet sincs köszönőviszonyban sem otthon, vagy németországban , vagy akár finnországban. Tudom majd jössz azzal hogy te Frankfurt belvárosában 400/hó-t palotát bérelsz sőt úgy könyörögtek 20 főbérlő, hogy övét ved ki. (nálunk 800 eurónál kezdődik egy normális) Csak azért kell írni valóságot mert nem akarom valaki így menjen ki aztán meglepődjön, hogy Desmond77 azt mondta itt minden olcsóbb és éhen halok. Na én léptem.

Csak Norris 2013.09.11. 18:30:46

@orient: A hentessel semmi bajom, mig nem arrol szol hogy napi 12 ora csontozas. A nagyapam is az volt.

A ferditest en sem szeretem, azt eltalatad hogy kb 400 alatt berlek valamivel, de frankfurtba nem mennek, utalom a tomeget, kisvarosban vagyok, FF-ban tenyleg 800 lenne. Es nem is berlek palotat, hanem kis lyukat (1,5 szoba). Pesten ez 200 eur volt kb. A heti bevasarlasunk 30-40 eur, 2 fore, es otthon fozok. Persze nem a lindt csokit vesszuk.
Ami a kulonbseg, ha otthon veszem az occsot az ehetetlen. Virsliben meg csokiban probaltam regen.

Amit viszont itt megtehetek, vehetek lakast hitel nelkul. Otthon nem sikerult osszehozni.

Az olyan ferditeseket sem szeretm, hogy sokan mondjak, hogy 30-40 eur az autoatiras.
Hat az 70-80 inkabb, igaz ez is kevesebb mint otthon, de az ado itt 250-300 eur evente, a biztositas nekem 900, ezt sokan elfelejtik.

Egyebkent en azt mondom hogy csak a penz miatt senki se menjen otthonrol, mert csak szenvedes.

Remelem igy korrekt volt.

eßemfaßom meg áll 2013.09.11. 18:52:46

@tobeor: Okot adtam mi?

"Hát nem a doktor úr rajzol nekem itt mindig pinákat!"

Szevasztok 2013.09.11. 19:35:54

@Szúnyog: "Primitív, prolis poszt.
1. Miért nem azon háborog a szerző, hogy milyen dolog, kötelező utalni a fizetést, s a dolgozó a saját pénzéhez is csak pénzért jut hozzá?"

Na a te hozzászólásod az igazán prolis. Panelprolis.
Többször leírtam ma már, akkor neked is. Nem azért kell fizetned, hogy hozzájuss a pénzedhez, mert az már ott van a számládon. Azért kell fizetni, hogy az olcsó számlapénzt átváltsák neked igen-igen drága készpénzre. A készpénzhasználatért évi 100mrd (!!!) Ft nagyságrendű összeget fizetünk nemzetgazdasági szinten. Ez LUXUS!

Aki luxust akar, az fizessen érte!

lavór 2013.09.11. 19:40:11

@Szevasztok:

Jóember, akkor is fizet, ha csak kártyát használ!

Szevasztok 2013.09.11. 19:41:34

@lavór: "Jóember, akkor is fizet, ha csak kártyát használ!"

Ezért a kormánynál reklamálj!

Szevasztok 2013.09.11. 19:50:06

@lavór: Egyébként a világ legnagyobb marhasága volt a tranzakciós illeték az elektronikus műveletekre. A világon eddig mindenhol megbukott, majd pont nálunk lesz jó!

Az pedig, rátesz még egy lapáttal, hogy pont a kp használatot akarják "ólcsítani".

Sokkal értelmesebb lenne ezt a ráfordítást az elektronikus pénzhasználati infrastruktúra fejlesztésére fordítani, és drasztikusan visszaszorítani a kp forgalmat, ami köztudottan a feketegazdaság melegágya.

lavór 2013.09.11. 19:55:50

@Szevasztok:
Még egyet is értenék bizonyos részig. De sajna az ország lakosságának nagyobb részének az a havi 800 forint is pénz. Ráadásul rákényszerítik őket a bankhasználatra. Most megy a huzavona a bankok és a kormány közt; vajon ki fizet rá...?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.11. 20:38:26

@Szúnyog: 3. Társadalmi szinten gondolkodj. A kisebb költségű fizetési módot kell preferálni. Szerinted egy komolyabb üzletláncban mennyibe kerül, hogy a nap végén a pénzszállító autó elvigye a készpénzt? Többe, mint a kártyás fizetés.

KopaszMercis 2013.09.11. 21:30:21

@dr. Kóser Malac:
Jobbikos lennek? Nem tudtam, sajnos se korrupt zsido sem melegpornos nem vagyok, igy nem lehetek jobbikos... Legalabb lenne cigany ver bennem, mint a Vona Gaborban.. De assincs :/

Szúnyog 2013.09.11. 21:42:37

@Online Távmunkás: pénzszállító autó?? Teljesen hülye vagy. Nem csak tescokból áll ám a kiskereskedelem. Szerencsére, mert akkor kezelhetetlen munkanélküliség lenn.

Szúnyog 2013.09.11. 21:43:54

@Szevasztok: az olcsó számlapénz.... :)) A virtuális. Nagyon hülye vagy.

tobeor 2013.09.11. 22:20:28

@eßemfaßom meg áll: :D Te agyhalott, egész délután a komcsi módszer mellett kampányoltál, most meg nagy kerek szemekkel csodálkozol :D

Ezek a komcsik mind egyformák...

A nácis hazugságodért se akarsz elnézést kérni ugye? :) Tudtam én, ismerlek...

2013.09.11. 22:52:34

@Szúnyog: pénzszállító autó?? Teljesen hülye vagy. Nem csak tescokból áll ám a kiskereskedelem. Szerencsére, mert akkor kezelhetetlen munkanélküliség lenn."

Szar riposzt. Ugyanis nem mondtál neki ellent.
Oké, nem Tesco. Akkor? Gondolod, hogy Sarki Fűszeres Józsinak ingyenes a kp feladás, kivét???
Gondolod, ő majd szintén kp fizeti a pékárut?
Hülye-e vagy?

2013.09.11. 22:56:43

@buday008: .Idehoznék 1 orosz 1 kínai 1 muszlim bankot azt csók a család átvennék az egész magyar piacocskát..."
Az fasza . Mert ők ingyért dolgoznak. Istenem, akkora fasz vagy, hogy lóbálni lehetne.

2013.09.11. 23:04:13

@áasdklfjáasn: A dolog ott kezdődött, hogy tranzakciós adót vetettek ki. majd megduplázták, aztán azt is. Nem folyt be. Ezért az állam befizetteti visszamenőlegesen az eddig (első félév) befolyt pénz 208%-át, mert ennyi volt az éves tervben.
Azért ez szép, kiszámítható gazdasági környezet, nem?
A vége mi lesz? A lakosság kp -ben kéri majd a fizetését. A vállalatok költsége megnő, lecsökkenti a bérköltségeit. Elbocsájtás, béremelés elhalasztása, "kötelező" túlóra, juttatások megvágása...
A forgalomba kerülő, megnövekedett mennyiségű kp hamarabb amortizálódik, cseréje pénzbe kerül az államnak. A megnövekedett igények miatt több bankót kell nyomni, több kerül a piacra, inflációt gerjeszt.
Át van ez jóóóól gondolva. (?)

2013.09.11. 23:10:51

@orient: Az UK azért olcsóbb. mert jóóóóval kevesebb az elvonás.
Valamint a nav se baszogat. Befizetted, jó adózó vagy. Pont.
Mellesleg, nem tudom, miféle bankot citáltál ide. Ez vállalati számla, vagy magán?
HSBC az egyik legdrágább Angliában. TÖBB SZÁMLACSOMAGJA van!
Lehet válogatni! Milyen szolgáltatásokat szeretnél?
Ami nekem van, annak 5,60 a havidíja.
Ingyen kaptam debit és credit kártyát, amit két évente, ingyen cserélnek.Ingyenes a pénzfeladás, pénzfelvétel, átutalás. Ami nem ingyenes, az a pénzfogadás,utalás külföldről,külföldre.
Ezért van benne baleset és utasbiztosítás, de nincs lakásbiztosítás. Az overdraft keret fél évente növelhető, a creditkeret szintén.
És ez az egyik legszigorúbb és legdrágább bank!

bpbp78 2013.09.12. 07:59:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: a lényeget le is írtad, már ami a Magyarországon élő, de külföldön bankoló emberekre igaz. Mivel itthon élünk és legtöbbször itt fizetünk, innen utalsz, innen kapsz bért, egy külföldi számlánál ezekre szép kis költségek rakódnak. Éppen ezért nem is olcsó. Úgy igen, hogyha kint élsz és a kinti számládról kinti költségeket fedezel.

DE a "határokat" átívelő tranzakciók a legtöbbször elég drágák.

Úgyhogy nem volt régen annyira drága nálunk bankolni, mint azt itt néhányan beállítják!

2013.09.12. 08:17:55

@bpbp78: Igen, én is ezt érzem, korábban nem volt olyan terhes fenntartani a bankszámláimat. Volt három. Rafi, Volks, CIB. És nem rázott meg a havidíj.

2013.09.12. 08:26:44

@Desmond77: Az olyan ferditeseket sem szeretm, hogy sokan mondjak, hogy 30-40 eur az autoatiras.
Hat az 70-80 inkabb, igaz ez is kevesebb mint otthon, de az ado itt 250-300 eur evente, a biztositas nekem 900, ezt sokan elfelejtik."

Anglia: átírás ingyenes, egy nyomtatvány kitöltése és postai feladása az összes teeendő.
A biztosítás(nekem 52 font, igaz, balesetmentes 4 év) meg azért nem összevethető, mert teljesen mást nyújt, mint odahaza. Mondjuk csereautó a javítás idejére, szállodai elszállásolás...
Az éves adóban meg benne van az autópálya használata is. Gondolom, Németországban is annyi az autópályadíj, mint Magyarországon.(-:

2013.09.12. 08:35:23

@buday008: Kis céged lehet. Mondjuk 50 alkalmazott bérét bérszámfejteni, kicímletelni nem pár perc. Mondjuk bizonyos összeg feletti pénzszállításnak szigorú előírásai vannak. Mondjuk ha kirabolnak, mert kifigyelik, hogy rendszeresen veszel fel pénzt, nehéz lesz elszámolni. mondjuk a bérfizetés először a pénz pénztárkönyvbe vételezésével kezdődik, utána a bérszámfejtő lapokat kell felvezetni a pontos összeggel a pénztárkönyvbe. Van neked olyan?
NAV ellenőrzés: 500 ezer.

2013.09.12. 08:42:44

@And37:
Ezért drága Magyarország:
Anglia
ÁFA :
Az általános mértéke 20% de egy sor termékre (általában élelmiszerek) 5% és van 0%-os kulcs is
Társasági adó:
A cég az úgynevezett adózás előtti nyereségéből fizeti és sávosan állapítják meg eszerint:

£0 – £300 000 a forgalom 20%-a
£1 500 000 fölött a forgalom 23%-a

Ennyi! Több adó nincs, az , ami van , már személyi jövedelemadó.
angoliroda.co.uk/mennyi-adot-fizetek-1-resz/

2013.09.12. 08:56:02

@orient: @prolee:
Érdekes megnézni, mennyit kér az állam odaát. Anglia:
www.hmrc.gov.uk/vat/forms-rates/rates/goods-services.htm

Az áfakulcsok furán alakulnak, magyar szemmel. Vajon miért kell nekünk olyan drágán fenntartani az államot? Mert rosszul gazdálkodik. Olyan mérvű az elvonás, amit nem bír el az ország. köszönjük, Viktor!

KopaszMercis 2013.09.12. 09:22:58

@shitgun:
Jobban tolja igy, mint amikor elt, bar attol nincsen elragadtatva hogy pocegodorbe temetted. Mondjuk az o hibaja, hogy nem nevelt beloled embert...

orient 2013.09.12. 11:18:55

@Desmond77: Így már teljesen korrekt :)) Minőségen lehet vitatkozni, nyilván általában véve jobb külföldön az gyártott termékeknél: sajt, felvágott, mosópor....stb. Mondjuk zöldség/gyümölcs meg otthon Magyarországon sokkal jobb mert friss árut kapsz nem importált spanyol/olasz/görög szemetet ami hetekig a kamionban érlelődik.

Csak azért kötözködtem mert sokan ezt mondják az otthoniaknak hogy minden olcsóbb kint. Aztán kap egy 1000 eurós ajánlatot és csodálkozik, hogy éhenhal belőle mondjuk Münchenben (konkrétan megörtént ismerőssel) Azért nettó 300.000 Ft-ból eléggé kényelmesen meg lehet élni Bpesten ami nem mondható el egy NY-i városról. Én azt mondom mindenkinek ha menni akar hogy netto 1400 EUR/ho alatt ne is gondolkodjon rajta, mert ez az összeg ami min. kell egy normális(nem fényűző) élethez akárhol.

Ha igaz és tényleg te 300-400 euróért bérelsz akkor az messze van várostól ahol nincs sok munka külföldinek (ha van ott akkor mázli), de azért ott autó nélkül élni szintén nem egy álom. Nagyobb városban drágább a lakás de kocsin sokat lehet spórolni.

orient 2013.09.12. 11:23:37

@Könnyen elkaptuk, uram!: Én finnországi Bankot linkeltem, tudod nem mindenki Angliába megy meg Németországba :)))

LEhet Angliában vannak ilyen ingyenes számlák, de ne általánosítsunk hogy mindenhol olcsóbb mint Magyarországon. :))) Mert ez gerjeszti az ilyen összeesküvés elméleteket hogy a szemét EU meg multik meg tőkések mindent 100 annyiért adnak mint nyugaton. Tény MO-n nem mennek jól a dolgok ez igaz, de sokkal inkább az állam és mindenkori kormány hibája mint szabadkőműveseké meg a közel keleti népé akitket előszeretettel gyűlöl mindenki otthon eléggé ok nélkül.

2013.09.12. 14:54:07

@orient: Nagyjából ezt írtam én is, de a bankok számlavezetési költségei is csak azért jött fel, mert így is akartam demonstrálni, hogy az adóteher jóval nagyobb otthon.

Frizuravarjú 2013.09.13. 09:35:47

@buday008: Ne keverjük szerencsétlen zsidókat az őket bármikor szemrebbenés nélkül halálba küldő gaz cionistákkal!
Persze a Talmud tanításait tekintve igazad van, hogy mindkettő azonos fasiszta népirtó "felsőbbrendű" csőcselék, mondhatnám: a vallás alapján egykutya.
De azért nem azonos a két megnevezés.

Csak Norris 2013.09.13. 10:18:09

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Gondolom, Németországban is annyi az autópályadíj, mint Magyarországon.(-:"

NNem, most még nincs autópályadíj, de mindig erölködnek a bevezetésén. Holott a benzinbe be van építve, ezért drágább mint a környező országokban.
Persze ha bevezetnék, nem csökkenne a benzinár.

MOst a legutóbbi agymenése a hülye bajoroknak (szerencse h nem ott vagyok), hogy útdíj csak külföldieknek. Persze arról nem szól, hogy milyen utakra, és milyen formában...

2013.09.13. 14:38:18

@Desmond77: én is csak viccnek szántam.

2013.09.13. 14:38:18

@Desmond77: én is csak viccnek szántam.

Steve123 2013.09.18. 19:14:05

@eßemfaßom meg áll: "az állam kötelezően bankszámlára utalja a fizut ezzel forgalmat garantálva a bankoknak"

az MNB szerint 103 milliárd forintot (www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Kiadvanyok/mnbhu_mnbtanulmanyok/MT93.pdf)
egy főre 10 ezer forintot lehetne megtakarítani, ha készpénz helyett mindenki bankkártyát használna. Ennek legalább 10-szerese jönne be a gazdaság fehéredéséből.
Szóval szerintem mégsem olyan rossz az elektronikus fizetés. Fizetni kell érte, ugyanúgy, mint a buszért, amivel munkába járok, pedig a munkámmal is az államnak teremtek egy csomó adót.

Steve123 2013.09.18. 19:21:49

@Acsabi44: "Na nehogy már még én fizessek azért, mert használni akarom a pénzemet!"

A készpénz is pénzbe kerül nem is kevésbe. A tiszta helyzet az lenne, ha mindenki vállaszthatna, hogy készpénzben vagy számlára kapja a fizetését. A számlások fizetnek a banknak ezután, a készpénzesek viszont kifizetik a vállalatnak a készpénz szállítás, őrzés, stb. költségét.

Steve123 2013.09.18. 19:25:02

@doors: "A szerző csak azt felejti el, hogy ez az én pénzem amiért ugye kamatot alig kapok"

Egy széfet sem ingyen bérelsz pedig a privát tulajdonod van benne. Egy őrzött parkolóért is fizetni kell pedig a saját autód van ott.

Steve123 2013.09.18. 19:29:44

@orient: "felemeli a 400 FT os számlavezetési díjat felemelni mondjuk 2000 FT-ra mindenkinek. Tehát magyarul a jövőben ha egyszer sem veszek ki pénzt akkor is többszörösét fogom fizetni a standard számladíjakra."

Látod a jövőt. :(

Steve123 2013.09.18. 19:33:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: "úgy lenne jó, ha a kormány nem szólna bele a piacba"

A piac igenis igényel állami közbeavatkozást, de mi már régen a ló túloldalán vagyunk. Most minden párt azt ígéri, hogy ő majd megoldja az emberek gondjait, minden párt arra törekszik, hogy még több adót szedjen be, amiből meg tudja segíteni az adókba belerokkantakat.

Steve123 2013.09.18. 19:45:30

@hekhekhekhekkinen: "Az államnak X pénz kell minden évben. Ezt kurvára be fogja rajtatok hajtani, akár tetszik akár nem. Most csak annyi a különbség, hogy úgy konstruálta meg Viktor a pénzbehajtást, hogy ne őt utáld, hanem a cégeket aki neki szintén tejel."

Ez pontosan így van. Ráadásul az adózó nem panaszkodhat jobb nyugdíjért, orvosi ellátásért, stb., mert az államnak ténylegesen csak "keveset" fizetett. Amit a cégeken keresztül fizetett be arra nem hivatkozhat.

Steve123 2013.09.18. 21:37:45

@And37: "1) Nem értem miért egyenlő az ingyen készpenzfelvétel az ingyen sörrel (az egyik az enyém, csak nem szívesen adják, a másik sose volt az enyém - ráadásul nekem eddig Ersténél első 2 kpfelvétel ingyen volt, és teljesen igazuk van, hogy velem fizettetik ki a tranzakciós adót, én is azt tenném a helyükben)."

"3) Nem értem, miért ne avatkozhatna be piaci folyamatokba az állam - PSZÁF ha időben megtette volna a devizahiteleknél, akkor most nem itt tartanánk."

1. nem a pénzedért fizetsz, hanem a pénz felvételéért, mert az atm megvétele, karbantartása, feltöltése mind pénzbe kerül

3. szerintem is az államnak néha be kell avatkoznia; én például örömmel venném, ha minden banknál lenne egy kötelező egyszerű számla csomag, ahol a havi díjban minden benne van (ez lehetővé tenné az ajánlatok összehasonlítását); Viszont azt hadd mondhassa meg a bank, hogy mennyiért adja ezt. Ez a jog jár a piaci árusnak, járjon a banknak is. Neked is jogod van jobb bért kialkudni.

Steve123 2013.09.18. 21:48:36

@wartburg1963: "ha kormányunk tíz forintot kpfelvételi díjat javasolt volna, akkor az már piackonform lenne?"

Akkor lenne az, ha állam állná a különbséget. Sajnos az állam nem szereti a matematikát. A nyugdíjasok utazását nem fizeti meg egy az egyben a volán vállalatoknak. Ha beteg vagy és kell egy labor vizsgálat, akkor az állam nem a teljes árat fizeti ki a labornak.

Steve123 2013.09.18. 22:02:39

@prolee: "Mindig a kommunizmus felé kacsingatnak, mert szegény országban csak azzal lehet választást nyerni, hogy elvesszük a gazdagoktól és nektek adjuk, csak szavazzatok ránk."

Természetesen én nem vagyok gazdag, de aki nálam egy forinttal többet keres, azt 100%-os különadóval sújtsák.
Az ilyen embernek figyelmébe kell ajánlani, hogy hány nála rosszabb sorban élő vegetál, azokat segítse meg ő.

Steve123 2013.09.18. 22:12:17

@Online Távmunkás: "Azt is mondhatták volna, hogy mostantól a bankok semmilyen díjat nem szedhetnek be, de kötelező szolgáltatniuk és adózni utána."

Sajnos sokan pont ezt szeretnék (a politikusok meg mér rá is játszanak erre).
Ahogy az államnak nincs egy feneketlen pénzes koffere, úgy a bankoknak sincs. Az állam adókat szed, a bank díjakat.

2013.09.19. 08:52:30

@Steve123: Steve! Ezt úgy értsd, hogy az államnak korlátuzni kéne a piacot, szabályozókat alkotni, de nem kéne direkt belenyúlni. Az sose egészséges.
Két esetet vegyünk, csak példaként:
1, 2006-ban, tegyük fel, rájön a kormány, hogy a devizahitelek be fognak borulni. Mondjuk hoz egy törvényt, amivel szabályozza a hitelkihelyezést, olyan módon, hogy az esetleges veszteség felét a hitelező állja, mivel neki is felelőssége van a hitelezésben.
Abban a pillanatban a bankok sokkal óvatosabbak lettek volna.
2, tegyük fel, az állam , mikor erre rájön, nem szabályoz, hanem betilt minden devizás pénzmozgást, és csak forinthitel kihelyezését engedélyezi. Tudod, mi történik? Vagy teljesen leáll a hitelezés, vagy megdrágul, és most ugyanitt tartanánk, vagy inflációt gerjesztett volna.

2013.09.19. 08:53:43

@Steve123:
Sőt, igazán az lenne a beleszólás, ha létrehozna egy állami bankot, és azt mondaná, mától csak az hitelezhet!
süti beállítások módosítása