"Adóztassák csak meg a reklámokat, ne az én nettómat csökkentsék tovább!" Ez az egyszeri ember hozzáállása a reklámadóhoz. A kormány jól tudja, hogy kell a szavazó az önkormányzati választásokhoz is. Van azonban a dolognak egy másik olvasata is.
Már megint ad-hoc jelegű a törvénykezés
Most dobták be a javaslatot, de már idén pénzt akarnak belőle. Miért nem lehet, legalább egy évet várni a bevezetésre. Senki sem örül annak, ha az éves költségvetését hirtelen felrúgják.
A különadó dzsungel tovább nő
Sokan elfelejtik, hogy a cégek amúgy is adóznak. Miért nem ezt az adót emelték minden cég számára egységesen? Miért pont a reklámokat kell külön adóztatni, miért nem autógumit, vagy a fodrászokat? Az ő adójuk is növelné a költségvetés bevételét. Kit fognak adóztatni holnap vagy holnapután?
Többkulcsos adózás
Miért kell jobb helyzetbe hozni a kisebb cégeket? Mi a mögöttes logika? Használható ez a logika az szja-ra?
A bevételre és nem a nyereségre vonatkozik az adó
Ha egy tv adó kifizeti frekvencia díjat, de a hirdetők csak olyan keveset hajlandóak fizetni, hogy nincs is hasznon, akkor mennyire jogos a bevétel után adózni? A NAV ezek szerint elfogadta, hogy csak az nem költségel (könyvel el fiktív kiadásokat), aki nem akar. Miért nem erősítik meg inkább a NAV-t?
A végére néhány szösszenet, ami miatt tényleg sikítok. Az új adók miatt nem mennek csődbe, nem vonulnak ki cégek, "egy-egy nagyobb cég most is folyamatosan milliárdos veszteséget termel, mégis talpon van". Az "új adót nem lehet áthárítani az emberekre".
Frissítés, 2014. 06. 04.
Lázár János: "reklámadóról, amelynek bevezetése esetén a bevételt teljes egészében gyermekekre, konkrétan iskolafejlesztésre, oktatási intézmények korszerűsítésére, bővítésére költi majd a kabinet"
Tehát, aki ellenzi a reklámadót, az nem szereti a gyerekeket. Ennyi várható Lázártól. Kiváncsi vagyok, hogy NAV-ot, a minisztériumok bürokráciáját, melyik adóból fizetik. Gondolom azt bátran meg lehet szüntetni.