- Miért lettek fizetősek a városi elkerülők? Hogy plusz bevétele legyen a költségvetésnek.
- Megérti a magyar ember az államháztartási hiány fogalmát? Nem foglalkozik vele. Minden emelést támadásként, sarcként értelmez. Ehhez nagyban hozzájárul, hogy a kormány meg sem próbálkozott a társadalmi egyeztetéssel, nem kinált alternatívákat, nem magyarázta el ezek pozitív és negatív oldalát, hanem erőből viszi végig az egészet, a szokásos kapkodással. A dolgot tovább árnyalja, hogyha próbálkozik párbeszéddel a kormány, könnyen lehet, hogy akkor se lett volna társadalmi egyetértés.
- Hogy reagáltak az emberek? Felháborodással.
- Mi diktál ilyenkor a politikai logika? Maszatolást. Ha elvesznek három almát (ingyenes elkerülők), akkor kell adni két körtét (megyei matricák). Azt hangsúlyozzák, hogy milyen jó is lesz az embereknek a megyei matrica. De, ha tényleg ilyen jó lesz, akkor az eredeti cél, a plusz költségvetési bevétel elveszik.
- Tényleg az ezer éves vármegye rendszer a legjobb alap az útdíjhoz? Mindenki válaszoljon belátása szerint.
- Érdemes csak az elkerülőket külön kezelni? A mostani rendszerben volt logika (a városok tehermentesítése), ha ez már nem számít, akkor az összes autópálya fizetését kell újragondolni.
- Milyen lenne egy igazságos rendszer?
- önálló cégként működik az autópálya igazgatóság (mint egy magánparkoló), adófizetői pénzt nem kap, teljes mértékben a díjakból tartja fenn magát (az állam viszont biztosítja, hogy minden helyet el lehet érni normál úton)
- adóból fízetik az autópályákat, ami lehet az szja-ban, a benziben, a teljesítményadóban. Ekkor nem kell külön fizetni az autópályáért.
- esetleg minden személy autóban lehetne HUGO, de akkor ne csak az autópálya legyen fizetős, hanem minden út (különben tényleg a városokba terelik a forgalmat) (az másik kérdés, hogy megfizethetőnek kell lennie ennek a díjnak is)
Matrica mizéria
2015.01.06. 09:53 Steve123
1 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://kerdezzbatran.blog.hu/api/trackback/id/tr87046107
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BigPi 2015.01.06. 10:18:50
Ezek után van-e létjogosultsága az üzemanyagokat terhelő útalapdíjnak?